Podíl značek mobilních telefonů ve druhém čtvrtletí 2010

14. 9. 2010. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: )
Ve druhém čtvrtletí roku 2010 se po celém světě prodalo téměř 326 milionu mobilních telefonů, to je o 13,8 procent více, než ve stejném období v roce 2009. Tyto výsledky zveřejnila analytická společnost Gartner.

Chytré telefony (smartphony) z tohoto balíku prodaných mobilů tvořily 19 %. To představuje nárůst o 50,5 % proti stejném období loni. Nejlépe se dařilo značkám Nokia, Samsung a LG.

Podíl na trhu se také změnil. Zatímco Samsung mírně posílil, Nokia ale i LG museli nějaké procento odevzdat ve prospěch ostatních výrobců mobilů. Více v následující tabulce prodaných kusu a podilů na trhu.

Celosvětové prodeje mobilních telefonů za druhé čtvrtletí 2010 (v tis. kusech)

SpolečnostProdaných kusů ve 2. čtvrt. 2010Podíl na trhu ve 2. čtvrt. 2010 (v %)Prodaných kusů ve 2. čtvrt. 2009Podíl na trhu ve 2. čtvrt. 2009 (v %)
Nokia 111 47334,2105 41336,8
Samsung65 32820,155 43019,3
LG29 366930 49710,7
Research In Motion11 2283,47 6782,7
Sony Ericsson 11 0083,413 5744,7
Motorola9 1092,815 9475,6
Apple8 7432,75 4341,9
HTC5 9081,82 4710,9
ZTE5 5451,73 6971,3
G’Five5 2081,6NANA
Ostatní62 63519,345,97716,1
Celekm325 556100286,122100